Sunday 24 February 2013

Langsir Baru

Dah dapat rumah baru semangat nak menjahit langsir pun membuak-buak. Macam-macam style di Google finally kami bersepakat nak buat design yang simple memandangkan modal dah nipis. Kami dah banyak berhabis untuk perkara-perkara yang berkaitan dengan rumah tu. So, buat yang simple je. Tanya kawan-kawan tempat yang paling murah untuk beli langsir dan kebayakannya cakap Nagoya apa lagi tak perlu survey lagi kat tempat lain. Padahal dah survey kat Nilai 3. Mahal!!. 
Kami ke Nagoya Melaka Sentral Melaka. Kain untuk buat langsir dekat sana memang sangat banyak dengan pelbagai corak dan range harga. Dengan budget kami yang nipis ni kena pilih yang murah je la walaupon hati ni dah terbekenan dengan yang design yang agak mahal. Nasib baik sedar diri.. Finally kami ambil kain yang bewarna purle dengan harga RM5 semeter. Murah kan.. Day curtain pun kami ambil yang harga RM5 semeter. Sebagai pengubat hati, berfikir secara positif. Kalau kain murah pun dah jahit nanti jadi cantik jugak..Nak bagi langsir nampak mahal sikit kami guna eyelet (Mahal sangat!!) Guna yang murah jugak RM 3 semeter. Instant and mudah. Kira2 kalau yang eyelet sebiji2 tu dah 80sen sebiji. Satu langsir dalam 16 biji. huh!! besar modal nak keluar tu.

Masa mula-mula Google tu konon-konon nak buat macam ni:


Tapi dah kekurangan modal nak beli banyak-banyak kain kene la buat satu warna je. Hasilnya jadi la macam ni:

Tunjuk sikit-sikit dulu nanti baru amek gamba penuh ek. Lagipon ni sangkut kat batang penyapu je time kat kampung haritu. Try test dulu. Hehe..





1 comment: