Thursday 7 March 2013

Saya Kehilangan Sepupu

Segala qada' dan qadar sudah di tentukan olehNya yang maha berkuasa dan maha mengetahui. Semalan kira-kira pukul 10++malam doktor mengesahkan saya kehilangan sepupu. Merupakan anak sulung kepada maksu (sebelah ibu) umur xberapa pasti. Tapi dalam darjah 3/4 kot. huhu kurang pasti.

Tragedi bermula apabila sepupu ;sarah mengikut bapa saudara (pak de) pergi memancing di sungai / parit coz sungai tu xbeapa besar berdekatan dengan rumah. Tengah asyik pak de memancing dia sedar yang sarah tak ada disitu. Dia berkemas balik ke rumah dan bertanya kepada orang di seliling samaada sarah  dah balik keseorangan. Semua cakap tak nampak sarah. Pak de mengesyaki sesuatu. Terus kembali ke tempat kejadian masuk ke dalam sungai tu dan menyelam sambil memeriksa dasar tebing sungai tu. Alangkah terkejutnya bila menjumpai anak saudara dalam keadaan lemas berada di dasar sungai. Dengan segera membawa sarah yang lemah dan kaku ke hospital. Sampai di hospital doktor berusaha keras untuk membantu. Hingga lah pada pukul 10++ malam tadi dia disahkan meninggal dunia. Allah lebih sayangkan dia. Semoga rohnya dicucuri rahmat.

Terasa semacam tak percaya pun ada bila dapat berita kematian sarah. Maklum la umur muda lagi. lagipun dalam family kami belum ada yang meninggal dalam usia yang muda. Apa yang terjadi telah tertulis. Seharusnya kami redha dengan ketentuan Illahi. Kita yang masih hidup seharusnya beringat dan bersedia. Kita tak mengetahui berapa panjang umur kita. Hanya DIA yang maha mengetahui. Siap sedia dengan segala bekalan untuk ke SANA kelak..


Ini je gambar sarah yang ada tapi pada Tahun 2010

No comments:

Post a Comment