Sunday 7 July 2013

Untung la..Ade Orang Sayang..

Untung kan kalau ade orang sayang. Ni cite pasal officemate aku  merangkap musuh ketat.Hehe.. Xde la ketat pon tapi selalu je gaduh. Sebelum die pindah office die duk sebelah aku. Tak kire mase dan keadaan. Asik bercakaran, memaki, membengangkan satu same lain dan macam-macam lagi la. Jangan ade mase terluang sikit pon. Mule la mulut memasing macam bertih goreng. Dah2..cite lain plak.

Budak gedik ni bernama Noor Hafizan (Fizan) Hensem ker? Ade sesape nak tekel ker? Sorry die dah kawen kelmarin. Cite pasal persiapan kawen die ni macam-macam hal. Coz ni last minutes planning. Die ada masa 2 minggu je untuk set up majlis belah lelaki (menyambut menantu). Time tu kesian aku tengok die. Muke dah pucat2, gelabah macam-macam la. Di sebabkan die dah meluahkan rase kelam kabut die tu. Aku and kengkawan yang lain bersetuju untuk sepakat buat goody bag untuk majlis kahwin die tu. Budget yang paling minimum tapi chenteq. Mule la aktiviti mengGoogle gamba-gamba. Masing-masing meluahkan pendapat. Finally kitorang dah decide 1 design yang simple but nice.

Lepas dah decide ape nak buat kitorang cari barang. Goody bag ni nak buat dalam 500pcs. So pergi Cowboy. Kat situ kalau nak kawen macam macam ade pilih je yang mane suke. Barang-barang pun murah. Tak payah nak bersusah payah perni Nilai 3. Padahal harga same je. Ade gak yang lagi murah dari Nilai 3.

First cari bahan mentah.
1. Doily Paper
    Kitorang amek saiz 5.5". Harga RM 3.90 sepeket (200 pcs)
    Beli 3 peket : RM 3.90 X 3 = RM 11.70
2. Paper Bag
    Saiz tak ingat. Harga RM 4.60 sepeket (200 pcs)
    Beli 3 peket : RM 4.60 X 3 = RM 13.80
3. Riben
    Saiz & Kaler bercampuran
    Harga RM 2.60 X 8 = RM 20.80

Total : RM 46.30 Tak sampai RM 50 pon.

Ok. Nak tempah TQ taq memang tak sempat la kan.. Nanti nak tampal bile mase pulak. Ape yang kitorang buat? Just print atas A4 paper. Yang vector/border tu just copy paste (Google). Edit sikit-sikit jer. Edit kat paint jer pastu paste kat Microsoft Word. susun bebetul pastu print. Bile potong pakai cutter. Cepat dan tepat. Tapi ade gak yang senget sikit-sikit. Buat tak nampak je la. Hasilnya jadi camni.


Bab deco-just guna riben. nak tahu cite? Beli barang pada hari jumaat. 28/06/13. Pada masa yang sama 29/06/08 aku balik pahang. Nak di nuat cerita punye la takot kalau xsiap aku sanggup bawak kemana saje riben untuk di ikat. Dalam kete pon aku buat tau.. Sebagai bukti aku amek gak gambar ni.

Ni gambar amek dalam perjalanan dari Pahang ke Negeri Sembilan. Walaupon tangan luke aku gagahi jugak hehehe. Wat ayat sedey plak..
Bile dah sampai Melaka mi la meeting ngan kengkawan nak masukkan ape2 yang patut dalam paper bag tu. Alhamdulillah siap. Hasil kerjasama antara Yanie, Nana, Piqah, Adel dan aku. Penat weh. Rase macam nak tercabut tangan ni. Dan ini lah seba sedikit hasil kerja kami. Hebat kan.. Rase macam nak jadi wedding planner plak. ( - _________ - ) v


Inilah hasil kerja/sumbangan kami untuk kau Fizan Oiiii..
cc. Deq wan, Masha, Kak Fida, Nana, Yanie, Dian, Piqah, Adel
sesape yang tak tersenarai kat sini sila bgtau ek..Tak ingat la..

No comments:

Post a Comment